volgers

woensdag 28 april 2021

Yes die is klaar!!

Piep

De “Campside” sjaal.. weet je wel, waar ik een klein stukje mijn eigen weg mee ging...

en dus, alle eer aan de ontwerpster Alicia Plummer , noem
ik hem Campside-my way”.

Ik typ dit blogje op woensdag (alvast dit stukje) want na de vraag gesteld te hebben aan 
Mirjam Molenbeek.  (klik)
of ik nog mee kon doen aan de Kal die zij organiseerd op Ravelry.. en dat mocht... diende ik vandaag mijn fotootje in... (mijn sjaal is nog niet geblockt (= na een zacht wasje.. opspannen en zo laten drogen) maar hij is af.

Ik begon op 20maart en op 27april was hij af!!! yes!!
blij mee.. en de wol (merino/zijde) van 
was geweldig!! zo zacht en breit geweldig!
Heb 207gr gebruikt voor deze enorme sjaal.

Oke fotootjes..:)




Ondertussen ook lid geworden van Mirjam haar Online breicampus,
vol tutorials, duidelijke uitleg,
zo blij mee...gelijk voor een
 halfjaar...
Neem eens een kijkje als je ook graag breit bijMirjam.


Toch ook een klein beetje met mijn lapjes bezig geweest..
Kijk.. een stukje van mijn quiltuitdaging blok 7.



Ook nam ik enkele fotootjes van het “tulpenveldje” dat er aan de bomenbank staat in ons dorp.

170 000bollen gingen de grond in.. maar door corona kan voor de 
2de maal de publieke pluk niet doorgaan..
dus werden ze in ons district verdeelt in woonzorgcentrum en bij veel mensen die een steuntje kunnen gebruiken.







Kwam er nog iets uit ons oventje..
ja hoor...

Mini-cupcakes , deel met gevriesdroogde aarbei en de andere met chocolade.




Mijn DH heeft al zo hard gewerkt in ons tuintje... nu nog “echte lente” en we kunnen weer laaang genieten.








Oh ik had ook nog een “gratis” gelukje.. uit ons polder-groepje, Gratis... 

Wie iets,wat nog te gebruiken is, kwijt wil kan het hier posten...
en kijk..??



Een dotje toch.. al heb ik er
zoveel, deze leukerd mocht er
toch nog bij.

Zondag .. weg -werk - eindjesdag..
Das weer fijn ... en nu verder met mijn sjaal..



En ondertussen zijn we maandag, beetje poetsen en dan wat breien aan de Bernadette.

Ondertussen is het woensdag... alweer een week geleden dat ik dit blogje begon te schrijven.

Vandaag komen de “rondbreinaalden” van bij Mirjam aan.. (Chiagoo) dus morgen 
de top-down trui van de breicampus starten?
Voort t eerst beginnen bij de hals en zo naar beneden, alles ik één stuk breien... een nieuwe uitdaging.
Het wordt de Flax-trui (ravelry)

Om te eindigen een vrolijke kleinzoon die ondertussen veel plezier beleeft aan zijn halve dagjes kleuterschool.

Happy quilting 
knuf




Happy quulting/knitting
knuf





4 opmerkingen:

wilma oud zei

Ja Mieke, breien gaat wel iets sneller dan patchen en quilten. Wat is de sjaal mooi geworden. Dank zij jou ben ik nu ook bij Mirjam Molenbeek terecht gekomen. Zo'n goede duidelijke tutorials. Die uitdaging die jij gaat doen van de top naar beneden, zover ben ik nog niet. Ik was wel verbaasd dat je laatst rondbreinaalden verkocht en nu toch weer met een rondbreinaald gaat beginnen. Ik heb nog even geaarzeld of ik ze van je zou kopen, maar waarom deed je ze weg?
Wat is kleinzoon een heerlijk manneke. Geniet van alles.
Lieve groeten, Wilma Oud

fotorantje zei

zo'n mooie cupcakes in de gezellige tuin, met een beetje zon kan dat alleen maar een feestje zijn
en ondertussen wat frullen :-)

Maria zei

Dag Mieke, oooh dat ziet er een zachte mooie sjaal uit. Knap hoor wat jij allemaal kan.
Wat een gezellige tuin waar heel wat werk in zit, die kleine details, chapeau!
Laat nu de zon en de warmte maar komen, nu is het nog druilig weer.

miekequilt zei

Wat ben je heerlijk druk geweest. Mooie werken en lekker gebak. Fijn weekend!