volgers

zaterdag 8 mei 2021

Weer een weekje…

Piep

Waar ben ik deze week weer mee bezig geweest…

Veel energie gaat nog steeds naar de verzorging van mijn paps, maar nu de coronamaatregelen weer iets versoepelen kan mijn broer terug bij paps komen  en ook afwisselend een poetsbeurt op zich nemen en wat andere dingen.. 
T zal helpen om wat meer ademruimte te krijgen, al hoop ik nog zeer lang voor mijn paps te kunnen zorgen
natuurlijk.

Op handwerkgebied… toch een paar ochtenden met een sjaal rond
me, buiten zitten breien aan
de top-down trui.. en plots vroeg deze heer.. of hij op de foto mocht.. oke dan..


Trouwens wat wordt ons tuintje
nog mooier..DH heeft er een mooi plekje bij gemaakt.. kijk.. voor onze hortensia’s.. gezellig he..




k zie me er al zitten met een handwerkje en een glaasje ice-tea.. want ooit zal het toch wel mooi weer worden… dat weet ik zeker…

Bij de koudere ochtenden kijk ik lekker podcast op tv… terwijl ik wat steekjes brei..zoals naar de 4de youtube van it/is/a/sarah



Gisterochtend aan de quiltchallenge genaaid.. k sta hopeloos achter.. natuurlijk door het vele borduren dat ik op de blokken doe…(en omdat breien en haken ook erg leuk is)
maar t is een uitdaging en elk op zijn tempo.




Kwam er nog wat uit ons keukentje..

Oh ja.. de lekkere aardbeien
zijn er weer.. dus een “eaton mess” is zo gemaakt en oh zo lekker.




Maar een appelcake als kleinzoon komt spelen.. is ook van de partij natuurlijk, dat lust hij graag.. 




maar een aardbeientaartje dat buppa gemaakt heeft.. daar is vooral de 
“ gele pungi” :) zo lekker van..



Woensdag aanstaande krijg ik mijn tweede prik, nog even en mijn DH ook en dat zal toch alweer een beetje een geruster gevoel geven hoop ik om weer eens “ iets” te kunnen doen.. 

T leven is t kort.. we hoorden weeral dat iemand , na een lange strijd
is heen gegaan.. veel te jong… en niet aan corona.. maar toch het doet je beseffen welk stuk van ons leven
we aan t missen zijn…en hoe snel het voorbij kan zijn..

We missen onze vrienden enorm en hopen dus op die zon.. zodat we lekker op pad kunnen.

Vandaag komt mijn paps een dagje
bij ons, heerlijk samen zijn.
Hij kiest het menu..

-aspergesoep
-asperges met gepocheerde zalm, krieltjes en hollandaise.

-middagkoffie met carre-confiture

Zo dat was “mijn leventje” deze week.

Happy quilting (and knitting)
knuf

3 opmerkingen:

Maria zei

Hey dag Mieke, met plezier lees ik jou blog. Wat voor lekkers weer, dat de kleinzoon zeker zal onthouden als hij eenmaal groot is.
Het mooie weer wil maar niet doorbreken, jammer hè. Alles begint terug tot leven te komen, wij moeten nog even wachten op onze prik, maar kijken er wel naar . Geniet nog van alles en iedereen die je lief is, groetjes Maria.

miekequilt zei

Wat een heerlijke rommeldagen. Quilten, borduren, een sjaal, bakken en je vader op visite. Heerlijk toch. En die zon? Ik hoop toch echt dat we er binnenkort gewoon weer lekker van kunnen genieten.

fotorantje zei

een heel gezellig hoekje er bij
en daar dan lekker gebak en een kereltje die zo zit te smikkelen, meer heb je niet nodig