volgers

zondag 23 mei 2021

T ging hem niet worden..

Piep

Weten jullie nog van vorige keer..

deze…



Ik werd er al niet “warm” van.. maar dacht .. toch maar even met deze “katoen” proberen.. de basiskleur bedoel ik dan…

Maar.. toen ik bijna klaar was met de yoke wou ik deze toch even”aanpassen… dus hop over mn kop..

Mmm.. oke..

‘s anderendaags begon ik terug te breien.. hmmm.., hals leek me plots erg groot.. hop nog even over mijn hoofd.. 

En toen.. plat op tafel gelegd dacht ik… nee.. meetlint erbij..en zet je nu schrap… de hals was bijna 8cm uitgerokken…nee.. als je dus dit truitje een ochtend draagt heb je een mini/jurk… niet zo mijn ding..
hop de boel weer uitgehaald.. want de kleurtjes die de strepen vormden waren wel goed (lees nieuw gekocht)

De basiswol zal ik op ons dorpsgroepje “gratis” aanbieden.. met de vermelding.. heeft behoorlijk wat rek in zich…

Dus.. ik moet (van mezelf) wel de oefening van de Flax-trui maken van de breicampus van Mirjam Molenbeek.

Oke.. donkerblauw.. go!!



En nu voorbij het “apart” zetten van de mouwen.
Een lekkere dikke trui.

Oh ja voor wie geen FB of Insta heeft… mijn Campside is geblokt en gedragen.. zaaaalig!!? de hele dag om gehad… blij mee..





Kwam er iets uit ons oventje voor het lange weekend.. tuurlijk wel.
DH bakte “carré frangipane”


Kan geen bakker tegen-op geloof me.
Jammie!!

En vandaag is het ondertussen dinsdag en zijn we een dagje oppas voor Viktor,
hij ligt hier heerlijk naast me zijn middagdutje te doen… op de plaats van buppa in het grote bed…:)

Tuurlijk was hij moe.. naar de speeltuin, waar hij gaat “turneren” zoals hij het zegt,
we hebben gevoetbald, gelopen, geklommen…





Sandwiches gegeten.. en dan mocht zijn knuffel “aapje”  effe mee rusten.. bofkont ben ik.. de rustige ademhaling van je kleinzoon horen..kan geen yoga.. mindfullness of wat ook tegen op.




Happy quilting

knuf


6 opmerkingen:

Maria zei

Hey Mieke, mooie sjaal die je hebt gemaakt! En hoe schattig is dat kleine ventje, en je verwoordt het altijd zoooo mooi, daar kan niets tegenop! Ik geloof het graag. En wat ziet of zag dat er weer lekker uit, is DH bakker van beroep? Zou ik ook wel in huis willen hebben.🍕🍰🥧🍪👨‍🍳😋😜, groetjes Maria.

Marguerite zei

Vervelend dat wol niet altijd voorspelbaar is.
Maar een trui wat in de loop van de dag groeit is niet echt fijn.

wilma oud zei

Hallo Mieke, Jammer van die eerste topdown, maar je leert er wel van. Wat mij opvalt is de lange draad aan de rondbreinaalden. Hoeveel cm is dat en zijn dit de breinaalden die je laatst hebt aangeschaft, waarvan de draad niet draait? En welk nummer? Ik wil beginnen met de col. Voor mij de eerste keer met rondbreinaalden, maar ik ga het eerst nog kopen bij Mirjam.
Ach ja, kleinkinderen, een zaligheid zijn ze en je mag weer knuffelen.
Nog een fijne oppasdag.
Lieve groeten van Wilma

fotorantje zei

het mannetje groeit als kool, dat komt door al dat turneren :-)

Conny's-blog zei

Wat jammer he als je garen tegen valt. Maar je andere sjaal is prachtig geworden.
Je manneke heeft wat lekkers gebakken zo te zien, heerlijk genieten dan maar.
Lief dat kleine ventje in je bed..............liefs.Conny

miekequilt zei

Wat jammer dat het breiwerk niet lukte. Gelukkig is de nieuwe wel goed gelukt.
Heerlijk om je kleinkind zo naast je te hebben, geniet er maar lekker van.