volgers

maandag 30 augustus 2021

Een dagje zee, wat handwerk en druifjes

Piep

Zaterdag hadden wij een uitzonderlijk
“dagje vrij” en besloten ondanks de grijze, dreigende wolken richting Zeeland te rijden.

Westkapelle was ons doel…
Aangekomen was het nog steeds “bleeeehhh!!!” weer dus eerst maar koffie.

Daarna was het lunch-time, we reden naar “het strand” en gingen een hapje eten in een leuke strandtent.


En toen.. brak de zon door… yes!!!

Naar buiten.. eerst een “selfie” :)
(rara zoek de rariteit in deze foto??)


Wat deed het goed er eens even uit te zijn..

Andere schoenen aan en hop het strand op..
door de vele wind waren er veel surfers.. tof om te zien!!

Zien jullie hem in de achtergrond..






Wat een kracht straalt die zee toch uit… zalig.. 
Voor deze foto kreeg ik een natte sneaker en sok cadeau maar dat kon de pret niet drukken,

Zeker niet samen met mijn DH..


na een klein uurtje werden we moe dus genoten nog effe zittend van deze zalige middag.

15u.. koffietijd.. effe googelen..
wat is er zoal..

oh kijk iets leuks.. 
De kas (klik)

Serres waar groenten en fruit gekweekt worden maar waar een
prachtige tea/coffee place is met
Huisgemaakt gebak.. 

niks fancy.. maar lekker.. en het wordt helemaal gezellig als je met je gebak de tuinkamers in gaat.. waar je gezellig kan zitten en genieten.. 
(het was er druk, er was een tweedaagse kunstroute die ook in de tuin aanwezig was met mooie beelden, maar door de prettige opstelling van tafels en banken had je toch dat rustige gevoel..).

kijk en geniet..








De binnenkant..









Zaaalig!!!
Komen we zeker terug …

Omdat we een uurtje van “thuis” verwijderd zijn en de klok bijna 17u gaf,  vertrokken we die richting uit..

Een fijn plekje in onze buurt is 
“Mattemburg”
Daar effe genieten van de laatste avondzon..met een lekker biertje, in de mooie tuin.



En omdat we ook nog moeten
“avond eten” reserveer ik snel een tafeltje in ons dorp in het restaurantje aan “onze molen”.

Een geslaagd dagje.

Op handwerk gebied… 

Wel de okerkleurige sjaal..die is af.. deze.. 


Hij moet nog geblokt worden .. ik twijfel of ik hem groot genoeg zal vinden.. maar er is ondertussen een
flink stuk ajour aangebreid.. dus effe afwachten.. k heb nog wol over dus kan altijd nog groter worden :)

Nieuw project??
Ja hoor.. de wanten van de breicampus..
1-tje al klaar.. de tweede op de pennen..



En het “einde” van de 
“restjes-koffie-sok” nadert.,

Het kriebelt want er ligt veel mooie sokkenwol te wachten.. maar neen!! eerst deze af.. nog een klein stukje boord.





Kocht ik iets?
wel euh… niks fysiek.. maar er is wel een flinke lading wol onderweg naar me toe :)

vandaag een klein, jaarlijks uitstapje voor de “beste druiven”
We rijden er een uurtje voor, maar oh oh wat een traktatie..in deze oude serres gebeurd het allemaal..











Ook ter plaatse, in Overijse, nog effe lekker lunchen, daarna druifjes afgeven bij DD1 en effe Viktor knuffelen.

En nu moe maar toch tevreden, hop naar morgen,
poetsen bij mijn papske.

Happy quilting/knitting
knuf


5 opmerkingen:

fotorantje zei

ik zie geen rariteit enkel dat de zee leeg loopt zo :-)
wat een gezellige plaats om koffie te gaan drinken
wauw zo'n mooie druiven
zo'n mooie dagen heeft iedereen eens nodig tussen de dagelijkse sleur in

Unknown zei

Wat een volle dag, geweldig blogje, heb genoten. Wat een mooie breiwerkjes heb je op en van de pennen, wat een productie. Ik ben zelf net weer begonnen, gaat wel erg langzaam he, steekje voor steekje, pen na pen.

Unknown zei

Unknown ben ik, Shirley van zipzop.nl

Shirley zei

Zo zie je maar dat grijze dagen ook maar betrekkelijk zijn.

miekequilt zei

Ik denk dat je die losse oorbel bedoelt? Wat een superheerlijke dag hadden jullie.